Voorbereiding fietstocht Zuid Nederland - Reisverslag uit Elshout, Nederland van Andre Oord - WaarBenJij.nu Voorbereiding fietstocht Zuid Nederland - Reisverslag uit Elshout, Nederland van Andre Oord - WaarBenJij.nu

Voorbereiding fietstocht Zuid Nederland

Blijf op de hoogte en volg Andre

01 Januari 1970 | Nederland, Elshout

Met wat tegenslag dan uiteindelijk de fietsroute uitgewerkt op de pc, en op de fiets navigator geplaatst.
Nog ff de paklijst inkorten (!) en nalopen.
Zaterdag de generale, en dan vingers kruisen voor mooi (fiets) weer.

Andre

5 jaar geleden ben ik met VUT gegaan. De eerste 2 jaren daarvan heb ik als mantelzorger voor mijn vrouw Lies gezorgd. Lies werd ziek, van wat later uitzaaiingen bleken te zijn van borstkanker van 8 jaar daarvoor. Ook zijn we in die periode verhuisd naar ons nieuwe appartement. Samen hebben we de meubels en aanlkledingen uitgezocht en ingericht. Lies heeft daar nog 13 maanden mogen wonen. 2 september 2010 is Lies overleden. Voor ik met VUT ging vond Lies het wel een goed idee om mij naar Santiago de Compostella te laten lopen. Dan loop je mij niet in de weg. Nou wandel ik best graag, maar 2500km in mijn eentje zag ik niet zitten. Na haar overlijden was ik in de daaropvolgende meimaand bij haar vriendin Elly op bezoek. We liepen vanuit Cromvoirt naar 's-Hertogenbosch naar Maria in de Kathedraal Sint Jan om een kaarsje op te steken. Iets wat we voorheen samen met Lies ook altijd deden. Onderweg kwam ook zodoende het Santiago verhaal ter spake. Jos de man van Elly zei toen; "Lopen niet, maar als je gaat fietsen, fiets ik mee!" Jos had de stille wens ooit een keer zo'n tocht te maken. Daar overviel Jos me mee, en ik heb toen om bedenktijd gevraagd. Na enige tijd van nadenken heb ik Jos gevraagd of het aanbod nog geldig was. Jos zei toen natuurlijk, Nu kunnen we het (denken we) nog aan, en hebben we er de tijd en gelegenheid voor. Vanaf dat moment is alles gaan rollen. We hebben goede fietsen aangeschaft. Zijn gaan trainen, en ons gaan voorbereiden. Ook Jos en Elly hadden inmiddels hun huisje in Cromvoirt verkocht, en zijn (tijdelijk) via 's-Hertogenbosch in Helvoirt gaan wonen. De wens van Elly. Ik heb mijn fiets als kenmerk meegegeven "Lies' Determination" Hiermee wil ik Lies eren en gedenken die in haar laatste levensfase, ze wist dat haar leven eindigend was, op een bewonderingsvolle manier haar laatste wensen tot uitvoer wist te brengen. Haar doorzettingsvermogen en volharding, om haar laatste levensdagen op de voor haar kenmerkende wijze te volbrengen, roepen diep respect in mij op. Tot 6 weken voor haar dood heeft Lies nog gewerkt in "haar" Antoniushof. Ik wil, en kan dat niet, haar hierin overtreffen. Voor mij is de komende fietstocht een eerbetoon aan Lies. Haar instelling inspireerd mij. Ik wil onze "camino" niet als een gesponsorde tocht opzetten, maar mocht u ons niet alleen in gedachten en in aanmoedigende teksten willen steunen, dan mag u ten alle tijden een bijdrage storten op rekening 54.40.54.040 t.n.v. Kankerbestrijding Amsterdam. Sta op tegen kanker. Jos heeft zijn fiets "Go For It, Elly" genoemd. Voor Jos gaat een langgekoesterde stille wens in vervulling. Elly geeft hem daarin alle ruimte, en niet te vergeten alle steun. Dit jaar 2013 daags na hemelvaart (10 mei) is het de bedoeliing dat we vertrekken. De traingen verlopen uitstekend, elke week worden er ruim 100km trappend (en happend) en in een goede stemming afgelegd. En ......... we gaan toch met z'n drieën!! Rinus van Son uit Loon op Zand heeft gevraagd of hij met ons mag meefietsen. Rinus zijn partner is om privé redenen moeten afhaken. En aangezien Rinus toch graag de tocht wilde maken heeft hij ons gevraagd mee te mogen fietsen. Na een goed kennismakingsgesprek hebben we besloten dat Rinus met ons mee mag naar Santiago.

Actief sinds 24 Feb. 2013