6e etappe, Cadier en Keer - Simpelveld - Reisverslag uit Simpelveld, Nederland van Andre Oord - WaarBenJij.nu 6e etappe, Cadier en Keer - Simpelveld - Reisverslag uit Simpelveld, Nederland van Andre Oord - WaarBenJij.nu

6e etappe, Cadier en Keer - Simpelveld

Blijf op de hoogte en volg Andre

20 Mei 2015 | Nederland, Simpelveld

Van morgen werden we wakker met een vrolijk zonnetje.
Na een goede nachtrust werden we onthaald op een goed biologisch verantwoord en vegetarisch ontbijt bonder het "genot" van een DixyLand muziekje.
Na het afscheid zijn we begonnen aan de "Koninginnerit". Als eerste kwamen we langs het oorlog begraafplaats Margraten. Daar wordt je stil van ....., zoveel kruizen......
Zij die daar begraven liggen en het zijn er heel erg veel (meer dan 8000) hebben gevochten voor onze vrijheid. Dank zij hen kunnen wij daar nu staan!!
Na dit indrukwekkend bezoek weer verder. Via mooie glooiende en vaak net iets meer dan dat, wegen en paden zijn we verder Limburg door gefietst.
Brabant is erg mooi, maar Limburg is SCHITTEREND! Niet alleen schitterend maar ook uitdagend. Niet in het minst dank zij Garmin. Die laat je over wegen gaan waar een normaal mens te voet nog niet over zou gaan. Wij wel dus. Wel met de fiets aan de hand. Fietsen is op sommige paden echt niet mogelijk.
En op de wegen waar wel gefietst kan worden moet je soms behoorlijk klimmen. Tot wel 13% toe.
We hebben dus heel wat klimkilometers gemaakt. Op de fiets naar het hoogste natuurlijke punt van Nederland, het was geen eitje, maar het viel zeker niet tegen.
We hebben ons zelf dan ook beloond met een lekkere Gerardus bier.
Na de beloning weer naar beneden. Maar tijdens de pauze was er even een buitje regen over gekomen. Perfect getimed!
Daardoor was wel de temperatuur een paar graden gedaalt. In de afdaling naar Vaals was dat goed merkbaar. Vanaf Vaals via Duitsland verder. Daar werden we nogmaals verrast op nog een beklimming. En die was echt wel pittig, zeker als je er niet meer op hebt gerekend.
Gelukkig viel er nog een bui regen en konden we gezellig in een bushokje schuilen en een Mars naar binnen werken voor de energie.
Na nog een paar grindwegen bereikten we weer Nederland en ook Simpelveld en dus ons slaapadres.
Deze dag verdient een mooie vette 9.
Prima fiets weer, schitterende omgeving, mooie beklimmingen, lekkere afdalingen, goeie koffie met een lekkere vlaai en een heerlijke Gerardus. Dat beetje regen kon deze dag niet bederven.

  • 20 Mei 2015 - 10:32

    Els:

    Hoi stoere jongens.
    Zo te lezen gaat het best goed met het fietsen.Ik ben trots op jullie.
    Zet hem op vandaag Het is een hele tocht die 100 kilometer.
    Jullie zijn al over de helft.

    Liefs Els

  • 20 Mei 2015 - 10:55

    Janny:

    Echt leuk om te lezen ben stiekem ook een beetje jaloers op jullie!
    HÉ Andre, zullen wij volgende week hetzelfde ronde doen?
    Liefs Janny

  • 20 Mei 2015 - 16:19

    Hannie De Munnik:

    We kunnen ons wel een beetje voorstellen hoe jullie dag was gisteren want wij hebben vorig jaar een week in Gulpen gelogeerd en dus ook op de fiets naar het drie landen punt gefietst,een prachtige omgeving ook want wat hebben wij ook een mooi land maar je moet het wel gaan zien zeker op de fiets kom je op de mooiste plekken .
    Nog een paar mooie dagen gewenst voor alle bikkels en hopelijk met mooi weer.
    Groetjes Frans en Hannie.

  • 20 Mei 2015 - 17:27

    Wim EnChris:

    Hallo STOERE BINKEN,

    Het blijft leuk om jullie te volgen. Het gaat allemaal prima lezen wij. Jullie heten ook niet voor niets BIKKELS.
    Andre, zondag zie ik je weer, dan kunnen wij zien of je er onder geleden hebt. Maar volgens ons is alles
    voor herhaling vatbaar.
    Ik wens jullie nog veel fiets plezier en pak er zondag maar eens een extra pilse op.

    Groeten Wim en Chris ,

  • 20 Mei 2015 - 21:03

    Ferry:

    Goed bezig mannen! Zo te lezen zijn de tochten erg leuk allemaal! Geniet er maar lekker van....en op tijd eens een lekker biertje he?

    Groeten, Ferry

  • 20 Mei 2015 - 22:58

    Wessel En Malika:

    Dag opa,

    Ik ben nu een kacheltje (koorts) omdat ik na de hardloopwedstrijd al 2x de avondvierdaagse gelopen heb en gezwommen. Dus vind ik het erg knap wat jullie doen.
    X wessel

    Ik heb met papa de picknicktafel in elkaar gezet. Veel succes morgen op de zevenheuvelenweg. Ik vond het een makkie. :-)
    En te voet heb je hem ook al gedaan dus moet lukken.
    X malika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

5 jaar geleden ben ik met VUT gegaan. De eerste 2 jaren daarvan heb ik als mantelzorger voor mijn vrouw Lies gezorgd. Lies werd ziek, van wat later uitzaaiingen bleken te zijn van borstkanker van 8 jaar daarvoor. Ook zijn we in die periode verhuisd naar ons nieuwe appartement. Samen hebben we de meubels en aanlkledingen uitgezocht en ingericht. Lies heeft daar nog 13 maanden mogen wonen. 2 september 2010 is Lies overleden. Voor ik met VUT ging vond Lies het wel een goed idee om mij naar Santiago de Compostella te laten lopen. Dan loop je mij niet in de weg. Nou wandel ik best graag, maar 2500km in mijn eentje zag ik niet zitten. Na haar overlijden was ik in de daaropvolgende meimaand bij haar vriendin Elly op bezoek. We liepen vanuit Cromvoirt naar 's-Hertogenbosch naar Maria in de Kathedraal Sint Jan om een kaarsje op te steken. Iets wat we voorheen samen met Lies ook altijd deden. Onderweg kwam ook zodoende het Santiago verhaal ter spake. Jos de man van Elly zei toen; "Lopen niet, maar als je gaat fietsen, fiets ik mee!" Jos had de stille wens ooit een keer zo'n tocht te maken. Daar overviel Jos me mee, en ik heb toen om bedenktijd gevraagd. Na enige tijd van nadenken heb ik Jos gevraagd of het aanbod nog geldig was. Jos zei toen natuurlijk, Nu kunnen we het (denken we) nog aan, en hebben we er de tijd en gelegenheid voor. Vanaf dat moment is alles gaan rollen. We hebben goede fietsen aangeschaft. Zijn gaan trainen, en ons gaan voorbereiden. Ook Jos en Elly hadden inmiddels hun huisje in Cromvoirt verkocht, en zijn (tijdelijk) via 's-Hertogenbosch in Helvoirt gaan wonen. De wens van Elly. Ik heb mijn fiets als kenmerk meegegeven "Lies' Determination" Hiermee wil ik Lies eren en gedenken die in haar laatste levensfase, ze wist dat haar leven eindigend was, op een bewonderingsvolle manier haar laatste wensen tot uitvoer wist te brengen. Haar doorzettingsvermogen en volharding, om haar laatste levensdagen op de voor haar kenmerkende wijze te volbrengen, roepen diep respect in mij op. Tot 6 weken voor haar dood heeft Lies nog gewerkt in "haar" Antoniushof. Ik wil, en kan dat niet, haar hierin overtreffen. Voor mij is de komende fietstocht een eerbetoon aan Lies. Haar instelling inspireerd mij. Ik wil onze "camino" niet als een gesponsorde tocht opzetten, maar mocht u ons niet alleen in gedachten en in aanmoedigende teksten willen steunen, dan mag u ten alle tijden een bijdrage storten op rekening 54.40.54.040 t.n.v. Kankerbestrijding Amsterdam. Sta op tegen kanker. Jos heeft zijn fiets "Go For It, Elly" genoemd. Voor Jos gaat een langgekoesterde stille wens in vervulling. Elly geeft hem daarin alle ruimte, en niet te vergeten alle steun. Dit jaar 2013 daags na hemelvaart (10 mei) is het de bedoeliing dat we vertrekken. De traingen verlopen uitstekend, elke week worden er ruim 100km trappend (en happend) en in een goede stemming afgelegd. En ......... we gaan toch met z'n drieën!! Rinus van Son uit Loon op Zand heeft gevraagd of hij met ons mag meefietsen. Rinus zijn partner is om privé redenen moeten afhaken. En aangezien Rinus toch graag de tocht wilde maken heeft hij ons gevraagd mee te mogen fietsen. Na een goed kennismakingsgesprek hebben we besloten dat Rinus met ons mee mag naar Santiago.

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 36928

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 22 Mei 2015

Grens route Zuid Nederland

10 Mei 2013 - 01 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

10 Mei 2013 - 23 Juni 2013

Onze traniningen

Landen bezocht: