27e dag - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu 27e dag - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu

27e dag

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre

05 Juni 2013 | Spanje, Navarrete

Navarrete, woensdag 5 juni.
Wat is het leven mooi als de zon schijnt!
Rinus had dat vanmorgen al meteen door. Hij dacht; het is korte rokjes weer. Dus doe ik mijn meest sexy korte broekje aan. En hij heeft gelijk gekregen, wat het weer betreft dan.
Vanmorgen nog gezellig met Elly en Suzanne ontbeten. Heerlijk in het ochtendzonnetje. Lekker met Hollandse kaas. Nadat we de fietsen hadden opgetuigd zijn we op weg gegaan naar Navarrete. Uiteraard met enkele flinke beklimmingen, (een van 12%) en mooie afdalingen door een heel mooi Spaans landschap. Met zon ziet alles er zo wie zo mooier uit. Ook de dames. Maar daarvan raakt Rinus dan weer van slag " ik vrees dat ik daarvoor in de kleine versnelling moet!! "
Onderweg nog wel enkele stempels gescoord. Maar helaas niet van de mooie kerken en kathedralen. In Frankrijk zijn die open, maar in Spanje zijn ze allemaal op slot.
Vanavond liggen we in een B&B. Na de volle buiken van gisteravond door de bbq genieten we vanavond van een broodmaaltijd.
Of we nog een San Miguel kunnen scoren is de vraag.
Hasta manana!

  • 05 Juni 2013 - 20:19

    Hannie En Frans:

    Hallo bikkels.
    Eindelijk mooi weer gelukkig voor jullie maar je zegt wel dat Rinus graag naar het vrouwelijk mooi kijkt maar Andre jij kijkt toch ook niet alleen naar de Spaanse bergen, ook jij bent toch een gezonde vent.
    Ik hoor ook niets over die mooie billen van jullie hebben jullie daar geen last van of geef je dat niet graag toe?
    Hopelijk nog een mooie verdere reis met mooi weer, veel groetjes en toi toi toi van Frans en Hannie.

  • 05 Juni 2013 - 21:33

    Jacquie & Theo:

    Hoi mannen
    Toch een reactie van ons, Klaas heeft zijn laptop bij zich vandaar.
    Jullie hebben wel ver moeten fietsen om de de zon eindelijk de hele dag te zien, laten we hopen dat dit zo blijft zeker tot Santiago de Compostella.
    In Holland hebben we eindelijk ook het zelfde weer als bij jullie dus wij treffen het ook deze week.
    Andre , Jos en Rinus geniet van het goede fietsweer en succes iedere dag
    Groeten Theo & Jacquie , Klaas en Alie.

  • 05 Juni 2013 - 22:04

    Hans Schippers:


    Hallo allemaal....ik volg jullie, en volgens mij gaat het goed of vertellen jullie niet alles...ha...ha...Het schiet aardig op geloof ik, het weer is nu in Nederland eindelijk goed. Letten jullie een beetje op Rinus dat hij weer heel terug komt, en de rest ook natuurlijk! Nou succes verder...groeten Hans Schippers

  • 05 Juni 2013 - 22:46

    Net En Peter Broeken:

    Hallo bikkels,

    Als jullie een beetje aandacht van de dames willen zullen jullie toch de beentjes moeten scheren.
    En Andre hoeveel kilo ben je inmiddels afgevallen, of blijft ook dat een groot geheim ?
    Het is goed te horen dat jullie eindelijk goed weer hebben. Hopelijk blijft het zo, dat hebben jullie na al het slechte weer wel verdiend.
    Dat wij een tijdje niets van ons hebben laten horen komt omdat de kleinkinderen uit Londen vanaf vorige week zondag tm gisteren bij ons gelogeerd hebben.
    Geniet ervan en een behouden reis.

    Gr. Net en Peter.




  • 06 Juni 2013 - 10:34

    E.v.Noije:

    Beste Bikkels,
    Dat er niet allen maar gefietst word lees ik wel uit jullie berichtjes, want het oog wil ook wat .Houdt wel de blik op de weg ,ander komen jullie nooit in Compostella aan.
    Veel groeten Annie en Egbert

  • 06 Juni 2013 - 11:12

    Henk:

    Dag kerels
    Ons Els zegt altijd beter nat van de zon dan nat van de regen
    Het ga lullie goed
    groetjes Henk en Els

  • 06 Juni 2013 - 11:57

    Jan En Ria:

    Hoi luitjes,
    Zo te lezen gaat het goed inderdaad de zon werkt daar ook aan mee.
    Nog veel fiets plezier en blijf vooral genieten.
    Groetjes Jan en Ria

  • 06 Juni 2013 - 15:46

    Johan:

    Ik merk dat jullie na het Helvoirst bezoek toch wel een stuk enthousiaster klinken. Schijnbaar toch een goede 'dope' geweest. Veel succes de komende dagen, geniet ervan!

    Johan

  • 06 Juni 2013 - 20:49

    Marijke:

    Liever mooi weer, dan een mooie kerk ;-)
    En jullie hebben Gerben ook aangestoken: hij is vanaf Geleen naar huis aan het fietsen! Heel veel succes nog!

  • 06 Juni 2013 - 21:15

    Mari En Francien:

    Fijn dat eindelijk de zon schijnt. Alles ziet er dan mooier uit. Geniet ervan en nog veel succes. Knappe prestatie van jullie alle drie.

  • 06 Juni 2013 - 21:36

    Peter:

    Hoi Bikkels, eindelijk hogere temperaturen. Laten we hopen dat ze ook weer niet te hoog worden want dat is natuurlijk ook niet plezierig. Het stuk naar het zuiden zit erop. Nu nog helemaal naar het westen.
    Veel succes nog en ga zo door.
    Groetjes Diny en Peter.

  • 06 Juni 2013 - 22:54

    Tonnie En Ad:

    Fijn te lezen dat het weer nu beter is. Dat hebben jullie nu wel verdiend na al die nattigheid in Frankrijk en de Spaanse Pyreneen. Het bezoek van Ellie en Suzan zal ook wel een opsteker zijn. Dat is wel even boffen Jos. Nu nog eenderde van de tocht. Jullie gaan het mooiste van de camino nu beleven. Veel succes weer en tot de volgende mail.

    Tonnie en Ad

  • 07 Juni 2013 - 16:20

    Frans En Thea Van Rooij:

    Dag mannen,
    Knap fietswerk, mannen! Fijn dat de zon is gaan schijnen...is veel gezelliger!
    We volgen jullie leuke verslagen en wensen jullie nog veel fietsplezier!
    Frans en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

5 jaar geleden ben ik met VUT gegaan. De eerste 2 jaren daarvan heb ik als mantelzorger voor mijn vrouw Lies gezorgd. Lies werd ziek, van wat later uitzaaiingen bleken te zijn van borstkanker van 8 jaar daarvoor. Ook zijn we in die periode verhuisd naar ons nieuwe appartement. Samen hebben we de meubels en aanlkledingen uitgezocht en ingericht. Lies heeft daar nog 13 maanden mogen wonen. 2 september 2010 is Lies overleden. Voor ik met VUT ging vond Lies het wel een goed idee om mij naar Santiago de Compostella te laten lopen. Dan loop je mij niet in de weg. Nou wandel ik best graag, maar 2500km in mijn eentje zag ik niet zitten. Na haar overlijden was ik in de daaropvolgende meimaand bij haar vriendin Elly op bezoek. We liepen vanuit Cromvoirt naar 's-Hertogenbosch naar Maria in de Kathedraal Sint Jan om een kaarsje op te steken. Iets wat we voorheen samen met Lies ook altijd deden. Onderweg kwam ook zodoende het Santiago verhaal ter spake. Jos de man van Elly zei toen; "Lopen niet, maar als je gaat fietsen, fiets ik mee!" Jos had de stille wens ooit een keer zo'n tocht te maken. Daar overviel Jos me mee, en ik heb toen om bedenktijd gevraagd. Na enige tijd van nadenken heb ik Jos gevraagd of het aanbod nog geldig was. Jos zei toen natuurlijk, Nu kunnen we het (denken we) nog aan, en hebben we er de tijd en gelegenheid voor. Vanaf dat moment is alles gaan rollen. We hebben goede fietsen aangeschaft. Zijn gaan trainen, en ons gaan voorbereiden. Ook Jos en Elly hadden inmiddels hun huisje in Cromvoirt verkocht, en zijn (tijdelijk) via 's-Hertogenbosch in Helvoirt gaan wonen. De wens van Elly. Ik heb mijn fiets als kenmerk meegegeven "Lies' Determination" Hiermee wil ik Lies eren en gedenken die in haar laatste levensfase, ze wist dat haar leven eindigend was, op een bewonderingsvolle manier haar laatste wensen tot uitvoer wist te brengen. Haar doorzettingsvermogen en volharding, om haar laatste levensdagen op de voor haar kenmerkende wijze te volbrengen, roepen diep respect in mij op. Tot 6 weken voor haar dood heeft Lies nog gewerkt in "haar" Antoniushof. Ik wil, en kan dat niet, haar hierin overtreffen. Voor mij is de komende fietstocht een eerbetoon aan Lies. Haar instelling inspireerd mij. Ik wil onze "camino" niet als een gesponsorde tocht opzetten, maar mocht u ons niet alleen in gedachten en in aanmoedigende teksten willen steunen, dan mag u ten alle tijden een bijdrage storten op rekening 54.40.54.040 t.n.v. Kankerbestrijding Amsterdam. Sta op tegen kanker. Jos heeft zijn fiets "Go For It, Elly" genoemd. Voor Jos gaat een langgekoesterde stille wens in vervulling. Elly geeft hem daarin alle ruimte, en niet te vergeten alle steun. Dit jaar 2013 daags na hemelvaart (10 mei) is het de bedoeliing dat we vertrekken. De traingen verlopen uitstekend, elke week worden er ruim 100km trappend (en happend) en in een goede stemming afgelegd. En ......... we gaan toch met z'n drieën!! Rinus van Son uit Loon op Zand heeft gevraagd of hij met ons mag meefietsen. Rinus zijn partner is om privé redenen moeten afhaken. En aangezien Rinus toch graag de tocht wilde maken heeft hij ons gevraagd mee te mogen fietsen. Na een goed kennismakingsgesprek hebben we besloten dat Rinus met ons mee mag naar Santiago.

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 36946

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 22 Mei 2015

Grens route Zuid Nederland

10 Mei 2013 - 01 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

10 Mei 2013 - 23 Juni 2013

Onze traniningen

Landen bezocht: