37e Dag - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu 37e Dag - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Andre Oord - WaarBenJij.nu

37e Dag

Door: André

Blijf op de hoogte en volg Andre

15 Juni 2013 | Spanje, Lugo

Vandaag vanuit de Refugio in Triacastela vertrokken.
Rinus heeft lekker geslapen, Jos en Andre wat mnder. We zijn de laatste weken meer privacy gewent geweest, (zeg maar verwent) en dan is een slaapzaal toch een andere ervaring.
Ook het ontbijt(je) viel wat tegen. Een kop koffie en een tosti en (verse) Jus de orange. Daar doen het de bikkels niet voor!!
Dus onderweg bij de supermercados weer wat brood en beleg ingeslagen.
Die hebben we onderweg lekker opgegeten.
Het was een dag met heel veel kleine gemene beklimmingen. soms tot 10%. En als je al die klimkilometers optelt kom je bijna tot in de hemel!!
Onderweg hebben we natuurlijk ook de horeca gesteund. 2x3 koppen koffie en 3 cola voor 9,90 euro. Daar kan de Financien nog wat van leren!! En daar kregen we nog een bak chips en een schotel olijven bij!!
Het weer was vandaag heel erg mooi, warm en heldere vergezichten.
De streek hier doet wat aan Karinthie denken.
We hebben er van genoten!!
Uiteindelijk zijn we aangekomen in Ventas de Naron. Een gehucht waar Giersbergen een wereldstad bij is vergeleken. Maar leuk!!
Rinus slaapt komende nacht met een schaap, anders voelt ie zich zo eenzaam in zijn slaapkamertje!!
Ook het bier is hier best, tot wel een halve liter.

Komende 2 dagen moeten we nog 88km overbruggen. Dat gaat zeker lukken.
Maandag komen we dus aan in Santiago. Daarna gaan we ons melden bij de Kathedraal voor onze Credential.
Waarschijnlijk dinsdag gaan we ons orienteren op de thuiskomst in Nederland. Hoe en wanneer dat laten we nog wel weten.
Hasta Manana!!
De roeten van de Bikkels!!

  • 15 Juni 2013 - 18:27

    Peter En Lian:

    Ha mannen. Gaat goed begrijpen we. Ook wij komen maandag aan in santiago. De weersverwachtingen worden aanzienlijk minder helaas. Maar misschien zit de Spaanse pelleboer er naast.
    Groet Peter en lian. En succes voor de laatste km.voor jullie nog. Wij gaan nog ff door

  • 15 Juni 2013 - 18:54

    Rob V Son :

    Hoi Papa en de andere mannen,

    Ik ben erg trots op jou/jullie !! Leuk om de foto's te bekijken .

    tot snel !

    Kus Rob

  • 15 Juni 2013 - 21:12

    Maarten Van Son:

    Heren heren daar kunnen we inderdaad nog wat van leren. Kortom een paar vragen aan jullie misschien kunnen we dan ook hier die prijzen toepassen.
    1. Waar kopen hun in ?
    2. Wie bepaalt bij hun de hoogte van de belasting ?
    3. Waar halen hun steun vandaan in geval van geldnood ?
    4. Hoe zorgen ze er normaliter (als jullie er niet zijn) voor dat de zon altijd schijnt ipv de baas?

    Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden ?
    Want leren doen we graag :-)

    Succes nog met de laatste loodjes of moet ik zeggen liters ??

    Groeten
    M&M

  • 15 Juni 2013 - 21:13

    Maarten Van SOn:

    Aanvullende vragen:
    Wat verdient het personeel?
    Wat krijgt het personeel?
    En hoe hoog is de loonheffing ?

  • 15 Juni 2013 - 21:26

    Riet:

    Dag bikkels,

    Nog een dagje en dan zijn jullie bij het einddoel? De volgestempelde credencial kunnen jullie verzilveren voor een compostolaat. Er is een bedrijf uit Vessem die de fietsen naar huis bfrengt. De naam is Soeters.
    Als jullie informatie nodig hebben over hoe en wat. Er is in de stad Santiago een plek die heet "huis van de lage landen" gerund door de vrijwillers uit Nederland. Dat is gelegen aan de Rue de Pedro. Daar kunnen ze jullie in het nederlands allerlei adviezen geven. Daar word je allervriendelijkst ontvangen. Het is maar een tip!!!!. Nog een fijne avond een goede tocht morgen. SUCCES!!!
    Groetjes Riet (zus van Jos).

  • 16 Juni 2013 - 01:51

    Christ Wijtvliet:

    Rinus en de ander bikkels.

    Ik heb alle verslagen gelezen de afgelopen 6 weken. Prachtig dat jullie dat allemaal mee mogen maken.
    Veel plezier de komende dagen.
    Christ

  • 16 Juni 2013 - 08:04

    Tom Bertens:

    Hallo Andre en kornuiten,

    Het laatste stukje!
    Nog effe volhouden!
    Geweldig!

    Vanaf maandag nog wel even genieten, hé?

    Groeten, Tom.

  • 16 Juni 2013 - 09:42

    Wilma Sigmans:

    Rinus en de andere bikkels, met bijna de eindstreep in zicht ,zijn de thuisblijvers HEEL trots op jullie.
    Iedere dag volg ik jullie.
    Rinus steek voor Bert aub een kaarsje op. Hij staat nu op plaats 1 in de Venloene. Hoe hard het ook klinkt, maar er moet er nog 1 hemelen.(zowerkt het systeem)
    Ik hoor wel wanneer je weer thuis bent of ik zie je in de financien als we daar met de bridge eindigen.
    groetjes Wilma en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andre

5 jaar geleden ben ik met VUT gegaan. De eerste 2 jaren daarvan heb ik als mantelzorger voor mijn vrouw Lies gezorgd. Lies werd ziek, van wat later uitzaaiingen bleken te zijn van borstkanker van 8 jaar daarvoor. Ook zijn we in die periode verhuisd naar ons nieuwe appartement. Samen hebben we de meubels en aanlkledingen uitgezocht en ingericht. Lies heeft daar nog 13 maanden mogen wonen. 2 september 2010 is Lies overleden. Voor ik met VUT ging vond Lies het wel een goed idee om mij naar Santiago de Compostella te laten lopen. Dan loop je mij niet in de weg. Nou wandel ik best graag, maar 2500km in mijn eentje zag ik niet zitten. Na haar overlijden was ik in de daaropvolgende meimaand bij haar vriendin Elly op bezoek. We liepen vanuit Cromvoirt naar 's-Hertogenbosch naar Maria in de Kathedraal Sint Jan om een kaarsje op te steken. Iets wat we voorheen samen met Lies ook altijd deden. Onderweg kwam ook zodoende het Santiago verhaal ter spake. Jos de man van Elly zei toen; "Lopen niet, maar als je gaat fietsen, fiets ik mee!" Jos had de stille wens ooit een keer zo'n tocht te maken. Daar overviel Jos me mee, en ik heb toen om bedenktijd gevraagd. Na enige tijd van nadenken heb ik Jos gevraagd of het aanbod nog geldig was. Jos zei toen natuurlijk, Nu kunnen we het (denken we) nog aan, en hebben we er de tijd en gelegenheid voor. Vanaf dat moment is alles gaan rollen. We hebben goede fietsen aangeschaft. Zijn gaan trainen, en ons gaan voorbereiden. Ook Jos en Elly hadden inmiddels hun huisje in Cromvoirt verkocht, en zijn (tijdelijk) via 's-Hertogenbosch in Helvoirt gaan wonen. De wens van Elly. Ik heb mijn fiets als kenmerk meegegeven "Lies' Determination" Hiermee wil ik Lies eren en gedenken die in haar laatste levensfase, ze wist dat haar leven eindigend was, op een bewonderingsvolle manier haar laatste wensen tot uitvoer wist te brengen. Haar doorzettingsvermogen en volharding, om haar laatste levensdagen op de voor haar kenmerkende wijze te volbrengen, roepen diep respect in mij op. Tot 6 weken voor haar dood heeft Lies nog gewerkt in "haar" Antoniushof. Ik wil, en kan dat niet, haar hierin overtreffen. Voor mij is de komende fietstocht een eerbetoon aan Lies. Haar instelling inspireerd mij. Ik wil onze "camino" niet als een gesponsorde tocht opzetten, maar mocht u ons niet alleen in gedachten en in aanmoedigende teksten willen steunen, dan mag u ten alle tijden een bijdrage storten op rekening 54.40.54.040 t.n.v. Kankerbestrijding Amsterdam. Sta op tegen kanker. Jos heeft zijn fiets "Go For It, Elly" genoemd. Voor Jos gaat een langgekoesterde stille wens in vervulling. Elly geeft hem daarin alle ruimte, en niet te vergeten alle steun. Dit jaar 2013 daags na hemelvaart (10 mei) is het de bedoeliing dat we vertrekken. De traingen verlopen uitstekend, elke week worden er ruim 100km trappend (en happend) en in een goede stemming afgelegd. En ......... we gaan toch met z'n drieën!! Rinus van Son uit Loon op Zand heeft gevraagd of hij met ons mag meefietsen. Rinus zijn partner is om privé redenen moeten afhaken. En aangezien Rinus toch graag de tocht wilde maken heeft hij ons gevraagd mee te mogen fietsen. Na een goed kennismakingsgesprek hebben we besloten dat Rinus met ons mee mag naar Santiago.

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 36956

Voorgaande reizen:

14 Mei 2015 - 22 Mei 2015

Grens route Zuid Nederland

10 Mei 2013 - 01 Juli 2013

Op weg naar Santiago de Compostela

10 Mei 2013 - 23 Juni 2013

Onze traniningen

Landen bezocht: